16ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών 2018

Το σχολείο μας, για πέμπτη χρονιά, έλαβε μέρος στο 16ο Μαθητικό Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών, προσομοίωση συνεδριάσεων του Ο.Η.Ε. για μαθητές, που διεξήχθη στο Εκπαιδευτήριο “Αριστοτέλειο” της Θεσσαλονίκης, από 1 μέχρι 3 Μαρτίου, 2018. Υπεύθυνοι προγράμματος οι εκπαιδευτικοί: Πίγκα Ζωή και Σταμάτη Κατερίνα.

Με βάση τη θεμελιώδη ιδέα ότι η «Πολιτική πρέπει να βιώνεται και όχι μόνο να παρατηρείται», οι μαθητές αναλαμβάνουν το ρόλο διπλωματών διαφόρων κρατών-μελών του Ο.Η.Ε., εκπροσωπούν μια χώρα και καλούνται να συζητήσουν και να επιλύσουν Οικονομικά, Πολιτικά και Περιβαλλοντικά προβλήματα, καθώς και θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η γλώσσα επικοινωνίας είναι αποκλειστικά η Αγγλική.

Συνοπτικά η δράση μας


Φέτος εκπροσωπήσαμε δύο χώρες. Την Ουγγαρία και τη Ρουμανία.

Οι Πρέσβεις που εκπροσώπησαν το σχολείο μας στην τελετή έναρξης του συνεδρίου ήταν ο Χαράλαμπος Βασιλακάκης (Πρέσβης Ουγγαρίας ο εναρκτήριος λόγος εδώ ) και η Μένια Τάνη (Πρέσβειρα της Ρουμανίας ο εναρκτήριος λόγος εδώ).

Οι λόγοι που εκφωνήθηκαν στην τελετή έναρξης:


Τα θέματα Επιτροπών του ΟΗΕ που διερευνήσαμε ήταν:

1. UNICEF: «Τα παιδιά πρόσφυγες σε εμπόλεμες ζώνες», με εκπροσώπους τη Ζωή Χασιώτη (Position Paper εδώ) και την Αλεξάνδρα Κεχλιμπάρη. (Position Paper εδώ).

2. ECOSOC: «Την παροχή οικονομικής βοήθειας σε χώρες που βίωσαν πόλεμο», με εκπροσώπους το Βαγγέλη Καντούρη (Position Paper εδώ) και την Αναστασία Θεοχαρίδου (Position Paper εδώ).

3. 3rd GA-SOCHUM: «Την πρόληψη της βίας και της προκατάληψης, με βάση το σεξουαλικό προσανατολισμό και τη φυλετική ταυτότητα», με εκπροσώπους το Δημήτρη Τσαλή (Position Paper εδώ) και την Άννα Παπακωνσταντίνου (Position Paper εδώ).

4. SECURITY COUNCIL: «Το πάγωμα του πολλαπλασιασμού των πυρηνικών όπλων και το ζήτημα της Βόρειας Κορέας», με εκπροσώπους το Γιώργο Πούλιο (Position Paper εδώ) και το Γιώργο Ασημόπουλο (Position Paper εδώ).

5. WHO: «Την αντιμετώπιση της παράνομης διαχείρισης και μεταμόσχευσης ανθρωπίνων οργάνων», με εκπροσώπους το Χαράλαμπο Βασιλακάκη (Position Paper εδώ) και τη Μένια Τάνη (Position Paper εδώ).

6. UNHRC: «Την προστασία και προαγωγή των ανθρώπινων δικαιωμάτων σε μεταπολεμικές κοινωνίες», με εκπροσώπους τη Μαρία Μελλίδου (Position Paper εδώ) και τη Δέσποινα Ματαρόζη (Position Paper εδώ).

7. UN WOMEN: «Την προαγωγή ισορροπημένης και μη στερεοτυπικής εικόνας της γυναίκας στις σύγχρονες κοινωνίες», με εκπροσώπους την Ηλιάνα Λαμπρινού (Position Paper εδώ) και το Δημήτρη Μάτσα (Position Paper εδώ).

8. UNESCO: «Την προστασία των γλωσσών και διαλέκτων υπό εξαφάνιση», με εκπροσώπους το Φώτη Παύλου (Position Paper εδώ) και τον Αναστάση Δουλγερίδη (Position Paper εδώ).

9. 1st GADISEC: «Την ενίσχυση μέτρων για τον τερματισμό της παιδικής στράτευσης», με εκπροσώπους τη Θεοδώρα Δαλίσκα (Position Paper εδώ) και την Όλγα Δουλγερίδου (Position Paper εδώ).

10. HISTORICAL: Τέλος, για πρώτη φορά συμμετείχαμε στην επιτροπή που διαπραγματεύεται μεγάλα ιστορικά γεγονότα με εκπρόσωπο τον Θεόδωρο Κοπάρη. Το θέμα αφορούσε «τη Συνθήκη των Βερσαλλιών και την Ίδρυση της Κοινωνίας των Εθνών» (Position Paper εδώ).

Περισσότερα...

Learning with STEM

Το 6ο Γυμνάσιο Σερρών συμμετέχει στην eTwinnng δράση για το STEM με το project Learning with STEM. Συνεργαζόμενα σχολεία είναι ένα σχολείο από την Τουρκία (Akşehir Şehit Selçuk Özer Anadolu Lisesi, Akşehir ) και δύο από την Ελλάδα (4ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης,και FIRST SENIOR HIGH SCHOOL NEA MAKRI).

Σκοπός του project Learning with STEM είναι η καλλιέργεια γνωστικών δεξιοτήτων στους συμμετέχοντες μαθητές και η αφύπνιση του ενδιαφέροντός τους για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της εμπλοκής τους σε βιωματικές δραστηριότητες που είναι κοντά στην καθημερινότητά τους. Υπεύθυνη δράσης: Αρβαντά Αγγελική

Οι μαθητές, στο ξεκίνημα του προγράμματος, αποτυπώνουν στις ζωγραφιές τους τι σημαίνει STEM σε μια προσπάθεια να ορίσουν το λογότυπο του προγράμματος. 

 

Μαθαίνοντας με το STEM

Διάκριση eSafety

Παλαιότερος δικτυακός τόπος

Σύνδεση