Υδρορομπότ

Το Υδρορομπότ  (Hydrobot)

σαλπάρει από το 6ο Γυμνάσιο Σερρών

Το 6ο Γυμνάσιο Σερρών απέκτησε το Hydrobot του, χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου

Το σχολείο μας φέτος, σε συνεργασία με το ΕΚΦΕ Σερρών συμμετείχε στο πρόγραμμα “Hydrobots” του Ευγενίδειου Ιδρύματος, που βασίζεται  στο Sea Pearch του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης ΜΙΤ.

Οι μαθητές του τμήματος Α1 στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας ανέλαβαν την κατασκευή του Hydrobot υπό την επίβλεψη της υπεύθυνης καθηγήτριας Αρβαντά Αγγελικής.

Η δοκιμαστική πλοήγηση πλευστότητας και χειρισμού του Hydrobot έγινε στην λίμνη Κερκίνη. Οι μαθητές του Α1 συναγωνιζόμενοι μεταξύ τους έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό στο χειρισμό του Hydrobot και ένιωσαν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι όταν το είδαν να επιπλέει και να κάνει μανούβρες βυθιζόμενο στο λιμανάκι του Λιθότοπου.

Χάρη στην παραχώρηση και του hydrobot sensor v1 από τον κ. Μανδηλιώτη Σωτήρη υπεύθυνο του ΕΚΦΕ Σερρών κάνανε για πρώτη φορά και μετρήσεις μέσα στο νερό  της λίμνης (πίεση, θερμοκρασία, φωτεινότητα).

Το Ηydrobot είναι ένα υποβρύχιο τηλεκατευθυνόμενο όχημα (ROV) το οποίο μπορεί να πάει όσο βαθιά επιθυμεί ο κατασκευαστής του, για να εξερευνήσει τον πυθμένα της θάλασσας, της λίμνης ή του ποταμού. Με τη βοήθεια αισθητήρων και άλλων συσκευών που μπορεί να προσθέσει ο δημιουργός του, το Hydrobot μπορεί να κάνει μετρήσεις βάθους, να λάβει δείγματα νερού για ανάλυση, αλλά και να τραβήξει μοναδικές υποθαλάσσιες φωτογραφίες ή video. Το πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε στο  MIT Sea Grant (MITSG) το 2003, έχει ως στόχο να κινήσει το ενδιαφέρον  των μαθητών για τις επιστήμες, την τεχνολογία και τις εφαρμογές τους.

Μερικά από τα αντικείμενα, τα οποία μπορούν οι μαθητές να διδαχθούν κατά τη διάρκεια κατασκευής του οχήματος, είναι

  • Συγκόλληση και ασφαλής χρήση εργαλείων
  • Σχεδιασμός πλοίων και υποβρυχίων
  • Άνωση και εκτόπισμα αντικειμένου
  • Ηλεκτρισμός και ηλεκτρικά κυκλώματα
  • Τρόποι στεγανοποίησης
  • Εξοικείωση με τις τεχνικές διαδικασίες
  • Διαδικασία λήψης μετρήσεων

 

 

 

Η Τεχνολογία στη Β' τάξη

     Στη δευτέρα τάξη του Γυμνασίου εφαρμόζεται η μέθοδος της Ομαδικής Εργασίας. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα επιλέγει να μελετήσει και να κατασκευάσει ένα ομοίωμα μιας Επιχείρησης που επιλέγουν οι ομάδες αφού πρώτα έχει γίνει κατανομή ρόλων και αρμοδιοτήτων σε κάθε μαθητή. Εκτός από το ομοίωμα (μακέτα) οι μαθητές, αξιοποιώντας την μεγαλύτερη δυνατή πληροφόρηση, συντάσσουν μία ομαδική γραπτή εργασία και παρουσιάζουν σε προφορικές παρουσιάσεις τις πληροφορίες τους στην τάξη. Οι μαθητές με την μέθοδο αυτή δεν απομνημονεύουν συγκεκριμένες τεχνολογικές γνώσεις, που πολύ σύντομα ίσως να είναι ξεπερασμένες.

    Ο τρόπος αυτός του μαθήματος επιδιώκει να εξοικειωθούν οι μαθητές με τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, τις παραγωγικές διαδικασίες που ακολουθούν, τους συντελεστές που επηρεάζουν την ανάπτυξή τους και γενικά να αποκτήσουν μία αντίληψη με την δική τους  δραστηριότητα για την επίδραση που έχουν στην κοινωνία και στην ποιότητα ζωής.

 Τη φετινή χρονιά οι μαθητές της Β΄ τάξης ασχολήθηκαν με τις παρακάτω επιχειρήσεις

 Β3α  Επιχείρηση αρωματικών φυτών PARADISE FROM SERRES   http://paradisefromserres.blogspot.gr/

B3β   Πατατοβιομηχανία ELITE   http://elite6serres.blogspot.gr/

 B1a   Ζυθοποιία LONG BLACK BEER

B1β  Σοκαλοτοβιομηχανία   CHOCO DREAM

Β2α  Οινοποιία   «ΑΜΕΘΥΣΤΟΣ»

Β2β   Γαλακτοβιομηχανία ΕΛ.ΓΑΛ

Τα πόστερ προώθησης της κάθε επιχείρησης:(επιλέξτε το πόστερ για να το μεγεθύνετε)



Σελίδα 2 από 2